ANASTASIA MAKOVA - VivaKi Moldova
22862
page,page-id-22862,page-child,parent-pageid-22717,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive,ro
2

Anastasia Makova

CEO Starcom|MediaVest Moldova

În publicitate din 2002 – efectuând practica în cadrul reprezentanței din Ucraina a agenției internaționale Linea12|McCann-Erickson, unde și-a continuat activitatea în calitate de analitic în departamentul de planificare strategică și studii de piață. În 2003 a absolvit universitatea națională “Academia Kiev-Moghileansk”, pe specialitatea “Economie și antreprenoriat”, iar în 2004, a obținut calificarea pe specialitatea “Teorie economică”.

Din 2005, a activat în calitate de analitic, iar cu un an mai târziu, a devenit conducătorul departamentului de analitică în cadrul agenției media din Kiev – Creative Media Service, unde a fost responsabilă de planificarea strategică, dezvoltarea direcției de cercetare și analiză media, pentru compania Samsung Ucraina.

În 2006 își schimbă direcția de activitate, din analitică în comunicare, trecând în poziția de Media Account Manager în agenția de publicitate de ciclu complet – Maxima Ucraina din Kiev. Anastasia a fost parte a echipei responsabilă de planificarea strategiei de comunicare, la fel și achiziționare de spațiu media pentru unul din cei mai mare operatori de telefonie mobilă din Ucraina – UMC, pentru care a și realizat eficient rebranding-ul din UMC în MTC.

Visul de a deveni strateg (persoană responsabilă de creare strategii – de media, de comunicare) încă din perioada practicii de studiu, s-a materializat peste 6 ani, prin transferarea în poziția de Strategic Planner în oficiul din Kiev, al agenției media de rețea AiTi/Carat. În 2010 agenția iese învingatoare în tenderul de media organizat de compania The Coca Cola Company Ucraina și Anastasia, în pozițtia de Senior Strategic Planner devine liderul echipei, care era responsabilă de planificarea strategică și achiziționare media pentru acest Client. Aici, ei i-a reușit să obțină o experiență unică, în cadul proiectului EURO 2012 – experiența uncraineană de integrare a brandului Coca Cola într-un eveniment fotbalistic de așa anvergură a fost recunoscut ca unul din cele mai reușite în istoria companiei.

Din noiembrie 2012, Anastasia a activat în poziția de Strategic Media Planning & Innovations Director în cea mai mare casă de vânzări de publicitate TV din Ucraina – StarLight Sales. Aici ea a ajutat la crearea direcției de dezvoltare business și suport în administrarea relațiilor cu clienții cheie. A condus realizarea și implementarea eficientă a diferitor metodologii de analiză și calcul al eficienței campaniilor de promovare a clienților, fiind responsabilă și de selectarea și achiziționarea datelor de masurare media. În aceeași poziție s-a ocupat de instruirea echipei și a clienților, prin planificarea și realizarea training-urilor specializate, la fel participând ca prezentator și speaker la diferite evenimente din domeniu. În paralel, Anastasia a fost un lector al cursului “Facultatea de Media” al organizației Advertising School și ținea prelegeri legate de media și comunicare în diferite școli de business din Kiev.

În primăvara 2017, a revenit în publicitate – planificăre media, creare strategii, relații cu clienții, etc, în poziția de Director al agențiilor Starcom și MediaVest Moldova. Obiectivele primordiale ale Anastasiei în această poziție fiind – instruirea echipei și dezvoltarea business-ului agențiilor menționate.